(AB) 2018/858 Motorlu Araçların Ve Römorklarının Ve Bu Araçlara Yönelik Sistemlerin, Komponentlerin Ve Ayrı Teknik Ünitelerin Onaylanması Yönetmeliği Yürürlüğe Girdi!
2007/46/AT direktifi yerine (AB) 2018/858 Motorlu araçların ve römorklarının ve bu araçlara yönelik sistemlerin, komponentlerin ve ayrı teknik ünitelerin onaylanması için oluşturulan genel yönetmeliğe geçilmiştir. Yönetmeliğin yeni hali Avrupa Birliği’yle paralel olarak 1 Eylül 2020’de yürürlüğe girdi o tarihe kadar mevcut yönetmelik hükümleri uygulanmaya devam edecek.
Var olan 2000/46/AT tip onayları, 1 Eylül 2020 den sonra da devam edecek ve (AB) 2018/858’ geçişi yapılabilecek.
1 Eylül 2020 den tarihinden sonra alınacak tüm sıfır tip onayların (AB) 2018/858’e göre alınması gerekmektedir.
Peki Yeni Yönetmelik Neler Getirdi…
Şu an için, tüm araç kategorileri (M, N, O) ile ilgili teknik gereklilikler de değişikliğe gidilmemiştir.
06.07.2022 tarihinden itibaren ECE ‐ R94 uyarınca önden çarpışma ve ECE R127 uyarınca yaya koruması da GVM> 2500 kg ise M1 ve N1 kategorisindeki yeni araç tipleri için de geçerli olacaktır.
Üreticileri Etkileyen Durumlar
- Eylül 2020 tarihinden sonra başvurulacak 2007/46 / EC kapsam genişletmelerinde, uygulanacak yeni MID’nin (MID, Örnek Bilgi Dokümanı)zorunlu olması veya geçiş aşaması olup olmayacağı tartışmaları devam etmektedir. Ancak şu aşamada henüz zorunluluk yok.
- (AB) 2018/858, ayrıca 2007/46/EC versiyonundan farklı bir COC (Uygunluk Sertifikası) gerektirecektir. 1 Eylül 2020 den sonra COC uygunluk sertifikası zorunlu hale getirilmiştir.
- 05/07/2026 tarihinden itibaren, COC kâğıttan elektronik forma dönüşecektir.
-MID Güncellemesi
-COC Güncellemesi
Diğer Bazı Hususlar
- Bakanlık tarafından Tip Onayı Faaliyetleri periyodik olarak kontrol edilecektir.
- Piyasa gözetimi gereklilikleri eklenmiştir.
- PGDK Üretimi yapılmış olan ürünlerin uygunluğunu doğrulamak amacı ile düzenli kontroller yapar. Bu testler gerek istatiksel gerekse numune bazlı yol ve labaratuar testleri ile yapılabilir.
- Herhangi bir Tam Araç Tip Onayı, sırasıyla en fazla 7 yıl (binek otomobiller) ve 10 yıl (ticari araçlar) sonra zorunlu incelemeye tabi tutulacaktır.
- Onarım ve Bakım gerekliliklerine ilişkin bilgiler artık yeni düzenlemeye dahil edilmiştir ama
- ilgili gaz emisyonu standartları geçerli değildir.
- Uygunsuzluklar için cezalar verilecektir.
- Tüm işletmeler için roller ve sorumluluklar daha ayrıntılı tanımlanmıştır: Üretici, Temsilci, İthalatçı, Distribütör.
- Tekli araçlar için AB Tam araç tip onayı almak mümkün olacaktır.
- Üreticiler ve ilgili taraflar arasında düzenlenmiş veri iletimi olacaktır.
- (AB) 2018/858, üreticilerin kayıtlı ticari isimlerini veya kayıtlı ticari markalarını ve Birlik’teki iletişim adreslerini, piyasaya sunduklarında araçlarında, bileşenlerinde veya ayrı teknik birimlerinde belirtmelerini isteyecektir.
SZUTEST olarak mevcut tip onaya geçiş çalışmalarınızda sizlere destek olmaktan mutluluk duyarız.
Talepleriniz için info@szutest.com.tr adresinden bize ulaşabilirsiniz.