Bir firmanın müşterilerine yönelik yaptığı çalışmaların taktir edilir hale gelmesini sağlamak için belli bazı kurallar çerçevesinde hareket etmesi ve bu kurallara bağlı kalması gerekir. Ürünü müşteriye doğru şekilde ulaştırma, ulaştırma sonrasında teknik destek vermesi, arıza durumunda gerekli desteği sunması, değiştirilmesi gereken durumlarda işi sürünceme bırakmaması, müşterilerin memnun kalması konusunda yardımcı olur. Ancak bunları bir şirketin kendi başına değerlendirerek karar vermesi biraz zor olur. Her ne kadar büyük şirketlerde CEO veya danışmanlar göreve alsa da her müşteriyi ayrıca memnun etmek için yeni ve farklı kararlar almak ve uygulamak imkânsızdır. Bunun yerine bazı standart kurallara uyarak hem müşterinin kabul edeceği hem de şirketin zorlanmayacağı kurallar topluluğuna uygun hareket etmesi, şirketler açısından çok daha önemli ve kolaydır. Cenevre’de yüz üye ülkenin ortaklaşa olarak kurdukları Uluslararası Standartlar Organizasyonu, her şirketin müşteri memnuniyetini sağlaması için bazı kurallar belirlemiştir. Bunlar, ISO adı altında toplanmakta ve farklı sınıflara ayrılmaktadır. ISO 9000, bir şirketin genel olarak uyması gereken kuralların toplandığı bir başlıktır. Bu başlık, şirketin mali yönetiminden, personel yönetimine kadar olan her şeyi inceler. ISO 9001 ise tamamen müşterilere yönelik alınması ve uygulanması gereken kararların olduğu bir başlık olarak değerlendirilmektedir. Belirlenen kurallar, tüm belge sahiplerince uyulması gerekir ve üretimlerin bu kurallara göre yapılması istenir.
O1 kategori römork ve karavanlarda plaka ve muayene zorunluluğu var mı? 01.01.2025 tarihinden itibaren 750…